loading...
وب سایت تخصصی بازی های تحت وب و آموزش بازی های تحت وب
امیر بازدید : 8 چهارشنبه 03 مهر 1392 نظرات (0)

آموزش نبرد

نبردهای گرز به دو دسته نبرد کلاسیک و نبرد قلعه تقسیم می شوند. اصول جنگیدن در هر دوی این نبردها مشابه است ولی نحوه کسب پیروزی و همکاری با سایر شرکت کننده ها در نبردها متفاوت است. در زیر به تشریح اصول چگونه جنگیدن می پردازیم:

ورود به نبرد و شروع جنگ

پس از ورود به نبرد، شما 1 خانه در صفحه ی نبرد خواهید داشت. در نبردهای کلاسیک برای شروع جنگ در صورتی که نبرد آغاز نشده، باید تا زمانی که 3 فرمانده در نبرد حاضر می شوند صبر کنید و در نبردهای قلعه باید 6 فرمانده (3 فرمانده در هر تیم) در صفحه حاضر شوند.

1st.jpg


خانه ی شما با رنگ خاص، دارای ابزارهای فرماندهی شماست: 2nd.jpg

 

آمادگی برای حمله

از بین ابزارهای فرماندهی، پرکاربردترین آن ها دکمه حمله است که با 2 شمشیر نمایش داده شده است. در صورتی که روی خانه ای از خانه های خود که بیش از 1 سرباز دارد کلیک کنید و پس از ظاهر شدن ابزار فرماندهی روی دکمه حمله کلیک نمایید، پنل حمله باز می شود:

4th.jpg


حال، می توانید تعداد سربازان مورد نیاز برای حمله را انتخاب کنید. یعنی تعیین کنید با چند سرباز از سربازان حاضر در خانه ی مورد نظر می خواهید حمله را انجام دهید. پس از تعیین تعداد، تایید را زده و سربازان خود را آماده ی نبرد کنید:

3rd.jpg

حال تنها لازم است که یکی از خانه های غیر خودی در همسایگی خانه آماده ی حمله را انتخاب کنید تا توسط سربازانتان مورد هجوم قرار گیرد.

برای این که حمله ای موثر تر داشته باشید حتما توجه کنید که سربازانتان را در سربازخانه آماده کرده باشید و از صندوقخانه برایشان زره مناسب تهیه کرده باشید.

توجه کنید که حمله ها انرژی سربازانتان را نیز کم می کنند.

 

افزودن سرباز به خانه

ابزار مهم فرماندهی بعدی، علامت + ایست که باعث افزودن سرباز به خانه می شود. در نبرد گرز شما یک صف سرباز آماده ورود به نبرد دارید. این صف در اصل میزان حداکثر سرباز ممکنی که می توانید در لحظه به نبرد بفرستید را برای شما به نمایش می گذارد. توجه کنید که سربازان آماده نبرد، عملا سربازان شما نیستند و در سربازخانه شما وجود ندارند بلکه بیان کننده تعداد سربازانی هستند که می توانید علاوه بر سربازان حاضر در نبرد، به جنگ اعزام کنید:

10th.jpg

سرباز نبرد، سربازانی هستند که هم اکنون در خانه های تخت تصرف شما، حضور دارند. این سربازان در سربازخانه شما حضور داشته و اکنون در نبرد حاضر شده اند و سربازان درگیر نبرد محسوب می شوند.

سربازان بی کار نیز آن دسته از سربازانی هستند که در سربازخانه شما حضور دارند و هنوز به نبرد اعزام نشده اند.

با زدن دکمه + روی خانه ی خودی، می توانید سربازان بی کار خود در سربازخانه را به نبرد در آن خانه اعزام کنید. توجه کنید که نمی توانید بیش از میزان صف آماده ورود به نبردتان، سرباز به نبرد اعزام کنید.

روی دکمه + روی خانه خودی کلیک کنید و پنل افزودن سرباز را مشاهده کنید:

7th.jpg

این پنل به نوعی هوشمند عمل می کند و کار محاسبات را نیز برای شما انجام می دهد. شما نمی توانید بیش از حد صف سرباز آماده ورود به نبرد سرباز به خانه اضافه کنید، این پنل هم حداکثر میزان خود را بر این اساس تنظیم می کند.

هم چنین شما نمی توانید بیش از مقدار سرباز بی کاری که در سربازخانه دارید، سرباز به نبرد ارسال کنید. در صورتی که تعداد سربازان بی کار شما از میزان صف آماده ورود به نبرد شما کمتر باشد و شما بخواهید بدون نیاز به مراجعه به سربازخانه و تولید سرباز، درجا سربازان را تولید کرده و به نبرد بفرستید، کافی است تعداد مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی تیک "کمبود سرباز با تولید جبران شود" کلیک کنید.

8th.jpg

پس از تایید، در صورت تولید سرباز، هزینه ساخت از شما کم می شود و سربازان به خانه اضافه می شوند.

 

جا به جایی سربازان

از موارد دیگر نیاز هر فرمانده، جا به جا کردن سربازان است. هر فرمانده می تواند با کلیک کردن روی علامت جا به جایی (دو فلش کنار هم) در ابزار فرماندهی، پنل جا به جایی را مشاهده کند.

6th.jpg

پس از تعیین تعداد سربازانی که تمایل به حرکت دارند، تایید را بزنید.

5th.jpg

سربازان آماده ی جا به جایی هستند. تنها کافی است روی یک خانه ی خودی در همسایگی خانه کلیک کنید تا سربازان جا به جا شوند.

 

جادو زدن و استفاده از دارایی ها

هر فرمانده می تواند از طریق پنل صندوقخانه جادوها و زره های مورد نیاز در نبرد را تهیه کند. زره ها مادام العمر هستند و روی بدن سربازان می نشینند ولی جادوها در نبردها مصرف می شوند. جادوها قدرت حمله ای یا دفاعی خانه های فرمانده را ارتقا می دهند. برای جادو زدن باید ابتدا جادوی مورد نظر را از صندوقخانه تهیه کنید و سپس روی دکمه جادو از ابزار فرماندهی خانه کلیک کنید:

9th.jpg

پنل جادوها باز می شود و می توانید جادوی مورد نظر خود را روی خانه بزنید. در این تصویر جادوی خسوف ابتدایی انتخاب شده که جادویی دفاعی است. پس از انتخاب و تایید نهایی، دفاع سربازان موجود در آن خانه به میزان گفته شده در جادو اضافه می شود. در هر خانه می توان 5 جادو زد.

برخی جادوها در آن واحد مصرف می شوند. مثل جادوهای انرژی و صف سرباز که روی خانه ها نمی نشینند و بلافاصله پس از انتخاب و تایید، روی صف و انرژی تاثیر می گذارند.

 

مقاومت

هر فرمانده در هر نبرد بر اساس نوع نبرد، از امتیاز مقاومت برخوردار است. در شرایطی که مایلید به تقویت قوا بپردازید و یا سربازان را به جبهه های مختلف در نبرد منتقل کنید، گزینه ی حالت مقاومت را فعال کنید (Moghavemat.jpg). در این حالت هیچ فرمانده دیگری نمی تواند به شما حمله کند و شما نیز نمی توانید به فرماندهی حمله کنید.

توجه کنید که کمتر از 1 ساعت در نقشه های معمول می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

در صفحه ی نبرد می توان با زدن دکمه ctrl + space و ctrl + shift + space مقاومت را فعال یا غیر فعال کرد.

 

عقب نشینی

برای اطلاع از نحوه ی عقب نشینی (Retreat.jpg) به صفحه ی هر نبرد مراجعه کنید. برخی از نبردها این قابلیت را ندارند.

 

خلاصه حرکات نبرد

حرکات نبرد، حرکاتی هستند که با انتخاب خانه‌ی خودی ظاهر می‌شوند. ActionMain.jpg

  • افزودن سرباز: (A1.jpg) حرکتی است که با آن سربازان در صف، در خانه مورد نظر اضافه می‌شوند.

زدن همزمان CTRL + SHIFT + 4 کلید میانبر افزودن سرباز می‌باشد.

 

  • حمله: (A2.jpg) حرکتی است که با آن سربازان موجود در خانه‌ی انتخاب شده‌ی خودی به خانه مورد نظر دشمن یا خانه های خالی حمله می‌کنند.

زدن همزمان CTRL + SHIFT + 3 کلید میانبر حمله می‌باشد.

 

  • جابجایی: (A3.jpg) حرکتی است که با آن سربازان موجود در خانه‌ی خودی به خانه‌ی کناری خودی منتقل می‌شود.

زدن همزمان CTRL + SHIFT + 2 کلید میانبر جابجایی می‌باشد.

 

  • صندوقخانه: (A4.jpg) حرکتی است که با آن جادو های دفاعی یا حمله ای در خانه مورد نظر زده می‌شوند، همچنین اضافه شدن جادوی انرژی و انگیزه و اضافه شدن سرباز از این مکان قابل انجام می‌باشد.

زدن همزمان CTRL + SHIFT + 1 کلید میانبر صندوقخانه می‌باشد.


کليدهاي ESC و Enter نيز براي تاييد و يا لغو پنل هاي باز شده حرکات بالا قابل استفاده هستند.

 

نبرد

در بخش نبرد، هر فرمانده ماموریت اصلی خود در بازی را انجام می دهد یعنی شکست سایرین و رسیدن به قهرمانی.

هر فرمانده ابتدا به نبرد وارد می شود، یک خانه را در اختیار می گیرد و شروع به حمله می کند.

 

سیستم کلی نبرد

سیستم کلی نبرد بر اساس استراتژی حمله و تسخیر زمین، افزودن سرباز و کنترل زمین هاست. یک فرمانده ابتدا باید به فکر گسترش زمین های خود باشد و سپس به فکر نگهداری از زمین های تسخیر کرد

 

شروع نبرد

هر فرمانده در نقشه محل شروعی دارد که در آن سربازان آغازین خود را جای می دهد. سربازان آغازین برای نبردهای ابتدایی 7 عدد است که پس از اعلام آمادگی فرمانده برای حضور در نبرد، از سربازان بی کاری که در سربازخانه ی فرمانده هستند و در نبردی درگیر نیستند به نقشه منتقل می شوند.

فرمانده با در دست داشتن این خانه، در صورت رسیدن نبرد به حد نصاب شروع به نبرد می کند.

 

حرکات نبرد

حرکات نبرد، حرکاتی هستند که با انتخاب خانه‌ی خودی ظاهر می‌شوند. ActionMain.jpg

  • افزودن سرباز: (A1.jpg) حرکتی است که با آن سربازان در صف، در خانه مورد نظر اضافه می‌شوند.

زدن همزمان CTRL + SHIFT + 4 کلید میانبر افزودن سرباز می‌باشد.

 

  • حمله: (A2.jpg) حرکتی است که با آن سربازان موجود در خانه‌ی انتخاب شده‌ی خودی به خانه مورد نظر دشمن یا خانه های خالی حمله می‌کنند.

زدن همزمان CTRL + SHIFT + 3 کلید میانبر حمله می‌باشد.

 

  • جابجایی: (A3.jpg) حرکتی است که با آن سربازان موجود در خانه‌ی خودی به خانه‌ی کناری خودی منتقل می‌شود.

زدن همزمان CTRL + SHIFT + 2 کلید میانبر جابجایی می‌باشد.

 

  • صندوقخانه: (A4.jpg) حرکتی است که با آن جادو های دفاعی یا حمله ای در خانه مورد نظر زده می‌شوند، همچنین اضافه شدن جادوی انرژی و انگیزه و اضافه شدن سرباز از این مکان قابل انجام می‌باشد.

زدن همزمان CTRL + SHIFT + 1 کلید میانبر صندوقخانه می‌باشد.


کليدهاي ESC و Enter نيز براي تاييد و يا لغو پنل هاي باز شده حرکات بالا قابل استفاده هستند.

 

صف سربازان آماده نبرد

در نبرد، یک فرمانده نمی تواند به هر مقداری که اراده کند سرباز به داخل نقشه بفرستد. برای کنترل روند بازی، هر فرمانده بسته تعداد سرزمینی که در اختیار دارد، در مدت زمان معین که در نبرد نشان داده می شود، صف سربازان خواهد داشت. بدین معنی که این فرمانده می تواند تا این مقدار سرباز در سرزمین هایی که اشغال کرده وارد کند.

در شروع نقشه های ابتدایی، صف سربازان 5 است. یعنی فرمانده می تواند علاوه بر 7 سرباز ابتدایی خود، 5 سرباز دیگر نیز به خانه اضافه کند. البته در صورتی که این میزان سرباز بی کار در سربازخانه داشته باشد.

پس از آن، بسته به تعداد سرزمینی که در اختیار فرمانده است، صف سربازان در انتهای هر دوره زمانی مشخص شده در نقشه (معمولا نیم ساعت) با عدد تعداد سرزمین های اشغالی فرمانده ضرب در 3 سرباز جمع می شود. یعنی اگر فرماندهی 4 سرباز در صف داشته و 2 خانه تحت اشغالش است. پس از نیم ساعت 4 + (2 * 3) یعنی 10 سرباز در صف خواهد داشت که می تواند به هر کدام از خانه هایش اضافه کند به شرطی که آن تعداد سرباز بی کار در سربازخانه داشته باشد.

 

انرژی

انرژی سربازان، تعیین کننده ی میزان فعالیت ممکن آن هاست. انرژی بر پایه ی درصد محاسبه می شود و سربازانتان در هر کجای نقشه از انرژی واحدی برخوردارند که بر اساس اعمال زیر تغییر می کند:

  • هر حمله 10% انرژی مصرف می کند.
  • هر حرکت سربازان 5% انرژی مصرف می کند.


انرژی کم شده به سه طریق باز می گردد:

 

  1. با گذشت زمان (در نبردهای قلعه و کلاسیک زمان بازگشت متفاوت می باشد.)
  2. با استفاده از آیتم های صندوقخانه
  3. تسخیر خانه های انرژی روی نقشه نبرد

 

انگیزه

انگیزه سربازان با واحد درصد معین کننده ی میزان اشتیاق آن ها برای شکست دادن دشمن است. در حالتی که سربازانتان شکست بخورند 5% انگیزه از دست می دهند و با هر پیروزی 5% انگیزه به دست می آورند. انگیزه کمتر، قدرت نهایی سربازانتان را کمتر می کند.


انگیزه کم شده به چهار طریق باز می گردد:

 

  1. با استفاده از آیتم های صندوقخانه
  2. با شکست دادن دشمن
  3. با تسخیر خانه های انگیزه روی نقشه نبرد

درآمد در نبرد

برای اطلاع دقیق از نحوه ی کسب درآمد در نبردها به بخش درآمدها مراجعه کنید.

 

مقاومت

هر فرمانده در هر نبرد بر اساس نوع نبرد، از امتیاز مقاومت برخوردار است. در شرایطی که مایلید به تقویت قوا بپردازید و یا سربازان را به جبهه های مختلف در نبرد منتقل کنید، گزینه ی حالت مقاومت را فعال کنید (Moghavemat.jpg). در این حالت هیچ فرمانده دیگری نمی تواند به شما حمله کند و شما نیز نمی توانید به فرماندهی حمله کنید.

توجه کنید که کمتر از 1 ساعت در نقشه های معمول می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

در صفحه ی نبرد می توان با زدن دکمه ctrl + space و ctrl + shift + space مقاومت را فعال یا غیر فعال کرد.

 

عقب نشینی

برای اطلاع از نحوه ی عقب نشینی (Retreat.jpg) به صفحه ی هر نبرد مراجعه کنید. برخی از نبردها این قابلیت را ندارند.

 

کسب تجربه

به نوع نبرد بستگی دارد.

 

پایان نبرد

به نوع نبرد بستگی دارد.

  • توجه: نبردهایی که بیش از 24 ساعت فعالیتی (هیچ حمله ، جابجایی ، افزودن سرباز ، مقاومت و ...) در آنها صورت نگرفته باشد ، بصورت خودکار توسط سیستم حذف می‌شوند.

 

نبرد کلاسیک

نبرد کلاسیک نوعی از نبرد است که در آن فرماندهان شرکت کننده هر یک به تنهایی برای بقا مبارزه می کند. سیستم کلی نبرد بر اساس استراتژی حمله و تسخیر زمین و قلعه های حریف، افزودن سرباز و کنترل زمین هاست. یک فرمانده ابتدا باید به فکر حفظ قلعه خودی و سپس گسترش زمین ها و فتح قلعه های دشمن و همچنین نگهداری از زمین های تسخیر کرده باشد.

 

پارامترهای کلی

صف سربازان آماده نبرد، انرژی، انگیزه و سایر پارامترهای کلی همانند سایر نبردها است.

حداکثر فرماندهان: 7 فرمانده

زمان شروع نقشه: به محض این که حداقل 3 فرمانده به نبرد وارد شوند.

هزینه ی ورودی: هزینه ای ندارد.

زمان بسته شدن ورود: حداکثر 1 ساعت بعد از زمان شروع، دیگر فرماندهی نمی تواند به نبرد وارد شود.

 

ساخت نبرد

نبرد کلاسیک بر اساس پارامترهای خود سیستم و به صورت خودکار ساخته می شود.

 

شروع نبرد

نبرد با رسیدن به حدنصاب فرماندهان آغاز می شود. این حد نصاب حداقل 3 فرمانده از حداکثر 7 فرمانده درگیر در نبرد می باشد. موقع شروع نبرد، فرمانده هم با پیامی صوتی در داخل بازی و هم پیامی به ایمیلش (در صورت روشن بودن این دو بخش در صفحه تنظیمات) مطلع می شود. تا قبل از شروع شدن رسمی نبرد، هیچ گونه حمله، جا به جایی، افزایش صف سرباز و... انجام نمی شود.

هر فرمانده در نقشه محل شروعی دارد که در آن سربازان آغازین خود را جای می دهد. سربازان آغازین برای نبردهای ابتدایی 7 عدد است که پس از اعلام آمادگی فرمانده برای حضور در نبرد، از سربازان بی کاری که در سربازخانه ی فرمانده هستند و در نبردی درگیر نیستند به نقشه منتقل می شوند.

فرمانده با در دست داشتن این خانه، در صورت رسیدن نبرد به حد نصاب شروع به نبرد می کند.

 

قلعه و صف سرباز

قلعه Castle.jpg یکی از مهمترین قسمت های این نبرد است، در صورت از دست دادن آن صف سرباز شما دیگر اضافه نخواهد شد و زمان شمار آن به نشانه اخطار به رنگ قرمز در می آید. پس نگهداری و تصرف قلعه های حریف بسیار مهم است.

نکته مهم این که صف سرباز در صورتی اضافه می شود که حداقل یک قلعه در تصرف شما باشد.

با داشتن 1 خانه 3 سرباز در صف سرباز شما قرار می گیرد (اگر 8 خانه در تصرف داشته باشید، 24 سرباز در صف سرباز خود خواهید داشت).

سطح بندی

هر فرماندهی نمی تواند در هر نبرد کلاسیکی شرکت کند. نبردهای کلاسیک به سطوح مختلف تقسیم می شوند که یک فرمانده می تواند در نبرد کلاسیکی که حداکثر 7 سطح از سطح فعلی خود بالاتر یا پایین تر است شرکت کند.

 

پیروزی

فرماندهی که بتواند سایر فرماندهان را شکست دهد یا مجبور به عقب نشینی کند پیروز است.

جایزه ی سکه ی پیروزی نهایی در نبرد از فرمول زیر محاسبه می شود:

250 + (200 * شماره سطح قهرمان)

پس از پیروزی، علاوه بر اعطای جایزه و تجربه به فرمانده‌ی پیروز، هزینه‌ی کلیه‌ی سربازهای کشته شده‌ی فرمانده پیروز نیز به آن داده می شود.

 

انرژی

انرژی سربازان، تعیین کننده ی میزان فعالیت ممکن آن هاست. انرژی بر پایه ی درصد محاسبه می شود و سربازانتان در هر کجای نقشه از انرژی واحدی برخوردارند که بر اساس اعمال زیر تغییر می کند:

  • هر حمله 10% انرژی مصرف می کند.
  • هر حرکت سربازان 5% انرژی مصرف می کند.


انرژی کم شده به سه طریق باز می گردد:

 

  1. با گذشت زمان (در نبرد کلاسیک هر 4 دقیقه 15% انرژی اضافه خواهد شد.)
  2. با استفاده از آیتم های صندوقخانه
  3. تسخیر خانه های انرژی روی نقشه نبرد

 

تجربه

در نبرد کلاسیک، در صورت پیروزی تجربه به فرمانده پیروز از فرمول زیر داده می شود:

(لوگاریتم سطح نبرد در مبنای 2.1) ضرب در 20

هم چنین با هر حمله موفق به خانه های پر (خانه هایی که پیش از 1 سرباز دارند) 3 تجربه و همین طور با هر دفاع پیروز در برابر حمله ی بیش از 1 سرباز 3 تجربه به فرمانده پیروز اضافه می شود. نابود کردن فرمانده دیگر در نقشه نیز +5 تجربه می دهد.

 

عقب نشینی

عقب نشینی (Retreat.jpg) آخرین راهکار یک فرمانده برای فرار از شکست سنگین است. با عقب نشینی، همه ی سربازان فرمانده به سربازخانه بر می گردند ولی به ازای هر خانه ای که در تسخیر فرمانده است، یک سرباز در نبرد می ماند. در ضمن با هر عقب نشینی، فرمانده 2500 سکه جریمه می شود.

توجه کنید که به دلیل برخی موارد احتمالی تقلب و برای بالا تر بردن هیجان بازی، عقب نشینی بیش از 50% فرماندهان یک نقشه مجاز نیست. یعنی اگر 4 فرمانده در نقشه مشغول نبرد هستند، حداکثر 2 تا از آن ها می توانند عقب نشینی کنند.

 

بازگشت سربازان مشغول در نبرد

پس از اتمام نبرد، کلیه ی سربازان زنده مانده چه در لشگر پیروز و چه عقب نشینی کرده، به سربازخانه های خود باز می گردند.

 

نبرد قلعه

نبرد قلعه نوعی از نبرد است که در آن فرماندهان شرکت کننده به دو گروه تقسیم می شوند. گروه سمت راست در منطقه ی "سوزا" و گروه سمت چپ در منطقه ی "اوروک" قرار می گیرند. هر تیم قلعه ی خود را دارد و هدف نهایی، تسخیر قلعه ی گروه مقابل است.

Soza.jpg Oroc.jpg

 

 

ساخت نبرد قلعه رمزدار

فرماندهان بر حسب نیاز میتوانند نبرد قلعه رمز دار ساخته و با دوستان خود از این نبرد لذت ببرند.

سازنده ی نبرد قادر است علاوه بر تعیین نام و سرعت نبرد، برای آن رمزی نیز بگذارد و فقط افرادی که آن رمز را در اختیار دارند می توانند در نبرد شرکت کنند.

هزینه ی ورودی نبرد نیز بر اساس نظر سازنده تعیین می شود. این هزینه علاوه بر کلیه ی فرمانده های شرکت کننده، از خود سازنده نیز کم می شود.

Ramzdar.jpg


برای جستجوی نبرد های رمز دار می‌توانید از طریق صفحه نبرد، بخش فهرست نبرد های قلعه رمزدار، نبرد های مورد نظر خود را جستجو کنید.

 

پیروزی

در نبرد قلعه، زمانی که هر کدام از فرماندهان یک گروه، به قلعه ی گروه مقابل نفوذ پیدا کند، بازی تمام می شود. این نفوذ باید به گونه ای باشد که قلعه ی تیم مقابل کاملا در اختیار قرار گیرد.

پس از پیروزی، علاوه بر اعطای جایزه و تجربه به هر یک از فرمانده های پیروز، هزینه ی کلیه سربازهای کشته شده ی فرماندهان پیروز نیز به آن ها داده می شود.

انرژی

انرژی سربازان، تعیین کننده ی میزان فعالیت ممکن آن هاست. انرژی بر پایه ی درصد محاسبه می شود و سربازانتان در هر کجای نقشه از انرژی واحدی برخوردارند که بر اساس اعمال زیر تغییر می کند:

  • هر حمله 10% انرژی مصرف می کند.
  • هر حرکت سربازان 5% انرژی مصرف می کند.


انرژی کم شده به سه طریق باز می گردد:

 

  1. با گذشت زمان (در نبرد قلعه در سرعت کند هر 6 دقیقه، سرعت معمولی هر 3 دقیقه و سرعت سریع هر 1.5 دقیقه 15% انرژی اضافه خواهد شد.)
  2. با استفاده از آیتم های صندوقخانه
  3. تسخیر خانه های انرژی روی نقشه نبرد

تجربه

در نبرد قلعه، فقط در صورت پیروزی، از فرمول زیر تجربه به برنده ها اهدا می شود:

(لوگاریتم سطح نبرد در مبنای 1.75) ضرب در 20

 

بازگشت سربازان

پس از اتمام نبرد، کلیه ی سربازان زنده مانده چه در تیم پیروز و چه شکست خورده، به سربازخانه های خود باز می گردند.

 

فرمول پیروزی

پیروزی بر حریف در یک جنگ، از پارامترهای مختلفی پیروی می کند ولی مهم ترین آن ها قدرت کلی سربازان شما و تعداد آن هاست. به طور کلی سربازان قوی تر و پرتعداد تر پیروزند!

 

تاثیر کلی پارامترها

در حمله، فقط پارامترهای حمله ای سربازانتان (چابکی، قدرت ضربه، دقت ضربه و مهارت جنگی) محاسبه می شود و در زمان دفاع، فقط پارامترهای دفاعی به کمکتان می آید (استقامت، آرایش نظامی، سرعت عمل و دفع ضربه)

همچنین زره هایی که سربازان و قرمان شما بر تن دارند به همین ترتیب عمل می کنند.

بنابر این نوع تمرین دهی و خرید زره و جادو به استراتژی فرمانده وابسته است. برخی فرماندهان استراتژی حمله ای دارند، برخی دفاعی و برخی در هر دو سعی می کنند تا قوی باشند.

 

تاثیر تک تک پارامترها

علاوه بر تاثیر کلی، نگاه به پارامترها هم برای فرماندهان حرفه ای یک عامل تعیین کننده ی استراتژیک است. این پارامتر ها در مقابل حریفتان نمود پیدا می کنند. به طور مثال پارامترهای حمله ای قدرت و دقت ضربه در مقابل پارامترهای دفاعی استقامت و دفع ضربه قرار می گیرند. پس شناخت از نقاط قوت و ضعف حریف می تواند کمک خوبی باشد برای ضربه زدن به او.

همچنین اکثر پارامترهای حمله ای و دفاعی مکملی نیز دارند. اگر ماوس را روی پارامتر در بخش تمرین در سربازخانه ببرید، با برخی از این مکمل ها آشنا می شوید. به طور مثال، قدرت ضربه ی خوب به همراه دقت ضربه می تواند یک حمله ی قوی را تشکیل دهد.

 

تاثیر تعداد

تعداد سربازهای حمله کننده و یا دفاع کننده نیز تاثیر بالایی دارد. به این ترتیب که اگر به طور مثال شما در موقعیت حمله قرار دارید و مجموع پارامترهای حمله ای + پارامترهای حمله ای زره های شما 50 است و با 10 سرباز حمله می کنید، قدرت کلی لشگریان شما 50*10 یعنی 500 خواهد بود و در صورتی که از جادوهای حمله ای نیز استفاده می کنید، این جادو ها هم مثل زره برای تک تک سربازانتان اعمال می شود و قدرت تک تک آن ها را اضافه می کند

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 13
  • بازدید کلی : 191